fredag 14 augusti 2009

Så bär det av

Välkomna till Bubbla om boken, en helt nystartad bokklubb.

Sitter hemma i soffan och småler när jag tänker på hur trevligt det ska bli att ha en bokklubb där den gemensamma nämnaren blir härliga, mysiga och spännande böcker. I nuläget är vi fyra tjejer som vill läsa mera och det är Malin (jag) Elinor, Eva och Carin. Hoppas det blir fler men vi börjar med oss.


Sitter dessutom och funderar på vilken som ska få äran att bli den första boken som klubben ska läsa, jag tror jag kommit fram till att det blir Friday night knitting club, skriven av Kate Jacobs, under förutsättning att ingen av de andra flickorna läst den. Jag kommer läsa den på orginalspråket engelska men boken finns självklart på svenska också Aviga och räta heter den då.

Hoppas detta blir en supertrevlig hobby som alla kan vara lika glada över att vara delaktiga i.

Mvh Malin

10 kommentarer:

  1. Har vi bestämt att det blir denna boken du föreslog???

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det, beställde just boken =) men det spelar ju ingen roll...när ska vi redovisa? med tanke på att jag börjat plugga nu så behöver jag veta det så att jag kan planera in mitt läsande...ses vi irl lr här?

    SvaraRadera
  3. Det är bestämt att det blir den boken, hon är en underbar författare.

    Och ang att träffas IRL eller här? Det är en svår en det, vore ju trevligt att träffas, men med jobb och skola och annat så kan det bli svårt att hitta någon gemensam tid så vi kan väl börja med bloggen och se hur det går med första boken.

    Ska vi ta en månad på oss att läsa klart? Mer? Mindre?

    SvaraRadera
  4. har varit på bibblan och lånat boken nu =)
    sätt ett slutdatum, och en månad är väl lagom?? skulle ju självklart vara lättare och roligare att diskutera irl, hur många är med och var bor alla??

    SvaraRadera
  5. Ja en månad är väl ganska bra, förutom om boken är superbra då man läser ut den på några dagar.. *skrattar*

    Ja visst är det roligare att träffas irl. Eva bor ju i Kinnarp, jag i Skövde, Elinor tror jag oxå bor i Skövde om jag inte är dåligt uppdaterad (vilket mycket väl är möjlig) och du Carin bor ju i Nässjö. *flinar* Det enda dumma är ju att de som jobbar på tåg vanligtvis har rätt svårt att vara lediga samtidigt.. Men vi får kika på det

    SvaraRadera
  6. Shit vad jag är dålig på att kolla in här...jo, kan ju bli svårt att få ihop så att alla ses, vi kan ju börja att rapportera här. Så då antar jag att vi har fram till 21 september att läsa boken? bra för mig som pluggar om jag inte läser ut den på tåget till och från skövde, vilket är fullt möjligt =)

    jag som aldrig har bloggat, finns det någon möjlighet att få ett mail om när någon har skrivet en kommentar här?? dålig på att få in en rutin att kolla denna sida..sorry...

    SvaraRadera
  7. Tror jag har ordnat det åt dig nu EG men du får se om det funkar längre fram då! Jupp fram till 21:a septemer säger vi så det är bara att läsa på, nog för att hon är lättläst författare så vill man (och det vill man) så är man klar på en vecka! =) Förstår för övrigt att det är svårt med rutinerna om man inte själv har haft en blogg, men det är bara att göra det bästa man kan

    SvaraRadera
  8. Okej, jag har inte fått nått mail om att du har skrivit det du skrivit nu =( jag försökte själv kolla upp det..jag får annars försöka få in en rutin att kolla sidan..hehe..jag har inte kommit igång så bra med boken än..folk pratar så på tåget jämt =)

    SvaraRadera